Terugblikken op Koningsdag 2018

In Nieuwleusen werd op 27 april de 51e verjaardag van onze koning Willem Alexander gevierd. De weersvoorspellingen waren niet veel belovend, maar het zonnetje heeft ons niet in de steek gelaten. Samen met honderden bezoekers kijken wij terug op een succesvolle dag met activiteiten zoals versierde fietsen en brunch voor Nieuwleusenaren. Nieuw dit jaar was de kofferbakmarkt waar speelgoed, boeken en andere spullen werden uitgestald om een nieuwe eigenaar te vinden. Heb jij Koningsdag 2018 in Nieuwleusen gemist of wil je net als ons terugblikken op een succesvolle dag met onze hoogtepunten? Lees dan het eerste nieuwsartikel op de verfrissende nieuwe website van de Oranjevereniging Nieuwleusen.

Versierde fietsen

De eerste kinderen stonden al vroeg, met versierde fiets klaar om beoordeeld te worden door onze jury. De opkomtst was groot en de jury had dit jaar meer dan 50 versierde fietsen te beoordelen. Voor de winnaars met de mooiste fiets waren er leuke prijzen te winnen. Nadat de kinderen met 'Fitlala', het Koningsspelenlied van Kinderen voor Kinderen mee hadden gesprongen mochten ze eindelijk hun fiets laten zien aan de rest van het dorp. Toeschouwers stonden langs de route de enthousiaste kinderen toe te juichen.

Aubade

Net als elk jaar wordt Koningsdag begonnen met een aubade, dit jaar werd de muziek begeleidt door MusicAdore. Samen met Burgemeester Han Noten stonden de inwoners van Nieuwleusen uit volle borst mee te zingen met liederen zoals 'In een blauwgeruite kiel' en het ' Wilhelmus'. Ook ouders en grootouders en Jeugdbestuurlid Marieke moesten aan het ingestudeerde Fitlala lied van de kinderen geloven.

Brunch voor Nieuwleusenaren

Tijdens de Aubade en tocht voor versierde fietsen heeft de organisatie gezorgd dat het Palthebos omgetoverd werd tot een evenemententerrein met tenten, picknicktafels, podium en bar. Om 13u stond dan ook de gratis brunch, gesponsord door verschillende winkeliers uit Nieuwleusen klaar voor onze inwoners. Het fantastische weer en de muziek van Da Bant maakten deze brunch tot een groot succes.

185 7957a

Oranjepop

De Oranjevereniging heeft een fantastische bijdrage opgehaald tijdens de actie van de Rabobank Coörperatieweken, met dank aan jullie. Veel mensen hebben op de Oranjevereniging gestemd waardoor het muziekale programma van Koningsdag flink uitgebreid kon worden. De hele middag hebben onze bezoekers kunnen genieten van een uitgebreid muzikaal programma. Ons 'eigen' talent DJ VanderWood (Florian) wist net als bij de Oranjefeesten van 2017 de voetjes van vloer te krijgen van menig bezoeker. De band 'The Broken Chains' gaf een spectaculair optreden met eigen rocknummers. Tijdens het optreden van Coverband Empire ging het hele publiek uit zijn dak. Er werd hard meegezonden met Kensington, Guus Meeuwis en vele andere zangers uit het brede assortiment van deze band.

185 7967a

Kofferbakmarkt

Na even weggeweest is de rommelmarkt weer terug tijdens Koningsdag. Aanbieders van boeken, spellen en andere spullen konden verkocht worden vanuit de 'kofferbak'. De hoge opkomst van maarliefst 25 aanbieders heeft deze rommelmarkt tot een groot succes gemaakt. Bezoekers hadden ruime keus uit spullen en konden genieten van een mini vioolconcert, daarnaast werden cakejes verkocht voor een goeddoel.

185 7982b

In het fotoalbum van Koningsdag 2018 vind je alle leuke foto's die tijdens deze dag gemaakt zijn.
Wij hebben enorm genoten van deze geslaagde dag en willen jullie hiervoor bedanken.

Oranjefeesten 2018 begint over