In 2018 organiseerden we de 50e editie van de autorodeo Nieuwleusen. Hiermee is het veruit de langstlopende jaarlijkse autorodeo van de regio en misschien wel van het land. In 1967 is de autorodeo voor het eerst georganiseerd nadat één van de leden van de Oranjevereniging iets soortgelijks had gezien in Engeland en bedacht dat het wellicht leuk zou zijn voor het Oranjefeest. De eerste edities werden overigens gepresenteerd als behendigheidswedstrijd maar al snel werd de naam aangepast naar autorodeo. Tot op heden is de autorodeo nog altijd één van de grote publiekstrekkers van het Oranjefeest, dé jaarlijkse feestweek van Nieuwleusen.

In de beginjaren van de rodeo werd deze georganiseerd door de Oranjevereniging, de laatste jaren is er een speciale rodeocommissie die samen met de Oranjevereniging de organisatie op zich neemt. Met de 50e editie op komst, begon het bij deze rodeocommissie al jaren geleden te kriebelen: wat zullen we voor speciaals rondom deze feestelijke editie doen? Het idee werd opgevat om enkele auto’s van 50 jaar of ouder te laten meerijden. Er werd gegokt en gehoopt op enkele tientallen auto’s. Maar niets bleek minder waar: slechts 3 weken na het openstellen van de aanmelding, stond de teller al boven de 100 (!!).

13640771 1067762389967253 3407819516075634522 o