Autorodeo 2019 komt er aan!

De 51e editie van de Autorodeo Nieuwleusen komt eraan.

Hoe nu verder na het geweldige evenement van vorig jaar?

Vanwege het jubileum hebben de rijders en de organisatie extra uitgepakt om er een onvergetelijk evenement van te maken. Een concours ‘d élégance, extra tribunes, mega muziekinstallatie en natuurlijk bijna 150 prachtige pre70 auto’s. Het was een GROOTS evenement waar alle Nieuwleusenaren trots op kunnen zijn en dat voor altijd ongeëvenaard zal blijven. Maar hoe nu verder?

De rijders zullen niet meer zo uitpakken en ook de organisatie kan het niet weer zo groots opzetten als vorig jaar. Toch hebben we gekeken om dit jaar weer een extra speciaal evenement te laten zijn door enkele sterke punten van vorig jaar dit jaar weer in het programma op te nemen. Zo zal er vrijdags ’s avonds wederom een Concours zijn waarbij alle belangstellenden de auto’s kunnen bekijken en zullen er ook dit jaar aan de lange zijdes van de baan extra tribunes zijn. Daarnaast zullen er per klasse weer diverse prijzen zijn die ’s avonds na de rodeo in de tent worden uitgedeeld.

We hebben een max ingesteld van 160 rijders. Aan de inschrijving wordt momenteel hard gewerkt en de verwachting is dat hij begin volgende week online komt. Mochten er meer dan 165 inschrijvingen zijn dan volgt er een loting waarbij rijders van 20 jaar of jonger voorrang krijgen zoals vorig jaar is beloofd.

Vorig jaar hebben we gewerkt met diverse klassen waar we, indien mogelijk, een vervolg aan willen geven. We willen de auto’s verdelen in pre’90 en modern. Waarbij licht en zwaar uiteraard nog steeds gescheiden blijft. Of het werkelijk plaats kan vinden op deze manier hangt echter af van de ingeschreven auto’s.

Ondanks dat we niet zulke mooie auto’s als vorig jaar verwachten, hopen we wel dat de rijders weer hun uiterste best doen om met iets moois aan de start te verschijnen. Uiteraard zullen we tijdens de rodeo en het concours extra aandacht besteden aan de mooiste exemplaren. Wij hebben er alvast zin in, We hopen jullie ook!!!

Wordt vervolgd!!

rodeo oldtimer