Geen alternatief Oranjefeest Nieuwleusen volgende week

We hebben jullie geduld enorm op de proef gesteld en tot op het laatste moment hoopten we zelf ook dat we alsnog met enkele alternatieve activiteiten konden komen in de feestweek die volgende week zou zijn, maar tot onze spijt moeten we meedelen dat er dit jaar geen (alternatief) Oranjefeest Nieuwleusen wordt georganiseerd.

Na het afgelasten van onze Koningsdagactiviteiten vanwege het coronavirus hebben we nog even de hoop gehad dat we in september ‘gewoon’ een Oranjefeest konden vieren. Bijna niet voor te stellen als je nu terug denkt, maar gezien de ontwikkelingen en de toename in het aantal besmettingen van de afgelopen weken moeten we concluderen dat niet haalbaar en/of verantwoord genoeg is.

Als we een feest organiseren, dan doen we het als Oranjevereniging graag goed. De wil om een aangepast programma op poten te zetten is er tot op het laatste moment dan ook geweest, maar steeds meer voelde het alsof we geforceerd een feest aan het organiseren waren. Dat is niet hoe we een feest voor en door Nieuwleusen voor ons zien en dan kunnen we alleen maar besluiten om een jaar over te slaan en met z’n allen heel hard te hopen dat we volgend jaar (bijna) als vanouds weer een feestje mogen vieren!

Koningsdag 2020 begint over