Oranjefeest 2020 afgelast

Het zal niet als grote verrassing komen, maar helaas hebben wij als Oranjevereniging Nieuwleusen moeten besluiten het Oranjefeest 2020 af te lasten vanwege de huidige corona crisis.Het zal niet als grote verrassing komen, maar helaas hebben wij als Oranjevereniging Nieuwleusen moeten besluiten het Oranjefeest 2020 af te lasten vanwege de huidige corona crisis.
Hoewel op dit moment slechts evenementen tot 1 september zijn verboden, adviseren zowel de gemeente Dalfsen als de Veiligheidsregio IJsselland ons het Oranjefeest 2020 af te lasten. Als er al na 1 september weer evenementen worden toegestaan is het zeer de vraag in welke vorm en welke restricties in een vergunning worden gegeven. Social distancing (de 1,5 meter maatregel) zal ook dan waarschijnlijk nog van kracht blijven. Wij zien het als onmogelijk om deze afstand in onze programma onderdelen te kunnen garanderen voor publiek, vrijwilligers en/of deelnemers. Het is daarnaast voor ons niet mogelijk om onze voorbereidingen pas te starten als er meer duidelijkheid is danwel nu zonder kosten te maken door te gaan in voorbereiden.

Kortom: (een aangepaste vorm van) ons feest organiseren zoals we dat kunnen en willen zien we in de praktijk niet gebeuren en daarom kiezen we ervoor het Oranjefeest een jaar te verplaatsen.

Hiermee kiezen we dus in de eerste plaats voor de veiligheid en gezondheid van ons publiek, onze vrijwilligers, leveranciers en onszelf en onze familieleden. Laten we ervoor gaan de editie van volgend jaar tot een knalfeest te maken! Alvast voor in de agenda’s: het Oranjefeest 2021 is van 29 augustus t/m 4 september.

Koningsdag 2020 begint over