UPDATE: Oranjefeest 2021

Door de aanhoudende coronamaatregelen moeten wij met pijn in ons hart mededelen dat er dit jaar geen Oranjefeest gehouden wordt. In de huidige situatie kunnen bij evenementen in de buitenlucht maximaal 750 bezoekers worden toegelaten. Voor de grootte van ons evenement is dit een onhaalbaar aantal. Wij organiseren een feest voor en door Nieuwleusen, maar met dit maximale aantal bezoekers is dit doel simpelweg niet te halen. Wij gaan niet kiezen wie wel en wie er niet mag komen, zo voelt een feest geven niet fijn.

En nu de maatregelen zijn verlengd van half augustus tot 1 september zien wij de kans op mogelijkheden voor een Oranjefeest eerder kleiner dan groter worden. Wij zijn van mening dat het onverantwoord is door te gaan met onze voorbereidingen en zien helaas geen andere mogelijkheid dan het feest af te blazen.

De enige activiteiten die we dit jaar wel zullen organiseren zijn: versierde straten wedstrijd, voorstelling van Bultje voor de peuters en kleuters in De Spil en de Kinderspelen op vrijdag (bij goed weer op het evenemententerrein).

Let wel: we proberen positief te blijven. Mocht over twee weken nu blijken dat de mogelijkheden voor een feest toch weer groter worden, dan kijken we wat we alsnog in korte tijd kunnen optuigen. Denk dan aan een kleinschalige opzet met live muziek in de openlucht.

Feesttent

Oranjefeesten 2021 begint over

De evenementen van de Oranjevereniging worden mogelijk gemaakt door alle bezoekers van onze evenementen, de ruim 700 leden, sponsoren en de vele vrijwilligers die meehelpen om er een mooi dorpsfeest van te maken.