Kermisattracties Oranjefeesten 2023

Om maar direct met de deur in huis te vallen….Tot onze grote spijt zijn er dit jaar geen kermisattracties zoals botsauto’s of een zweefmolen op het Oranjefeest. De kermisexploitant waar wij de afgelopen jaren mee hebben samengewerkt is dit voorjaar overleden. Vreselijk voor de nabestaanden. We hebben daarom in de afgelopen weken heel veel rondgebeld met andere exploitanten, maar zonder succes. Vanwege de late zomervakantie is het Oranjefeest dit jaar een week later dan normaal. Begin september is een tijd waarin door heel het land veel evenementen worden georganiseerd en dus staan eigenlijk alle kermisattracties al in een andere plaats tijdens onze feestweek. Vaste kermisleveranciers die we anders hebben, staan een week later op een ander feest.

Wel hebben we voor onze jongste bezoekers nog extra attracties kunnen vastleggen. We begrijpen dat dit voor vele bezoekers een domper is en balen er zelf ook enorm van, want kermis hoort ook gewoon bij het Oranjefeest.

Een klein lichtpuntje: we zijn in contact gekomen met Thijs Luiken. Hij is in de Achterhoek heel actief als evenementenplanner. Hij heeft een groot netwerk en een kermisfamilie als schoonfamilie. We hebben met hem afgesproken om samen te gaan kijken hoe we het kermisterrein tijdens het Oranjefeest weer goed gevuld krijgen op een manier die past bij ons feest: een gevarieerd aanbod en betaalbare prijzen. Samen zetten we daar voor 2024 op in!